fredag 12 oktober 2012

pelargoner i kylan


Mina pelargoner har chanserat totalt sedan vi flyttade till Kiruna. Tror att det helt enkelt är för kallt för dem att stå ute om sommaren och för mörkt för dem inne på vintern. Nåväl, jag kämpar vidare med dem ett tag till, jag nämns i alla fall inte slänga dem ännu.De får stå på ett extrainsatt bord i vardagsrummet och invänta domedagen...

Hittar inte bilden (som jag vet att jag fotade) på mina virkade grytunderlägg. Jag måste se till att ta en ny bild. Återkommer.

3 kommentarer:

  1. Om det är nån tröst så ser de bra mycket bättre ut än mina..../m

    SvaraRadera
  2. Jasså, jamen det tröstar faktiskt lite.

    SvaraRadera
  3. Härliga krukor...och bordet...vilket härligt bord!
    Pelargonerna ser ju inte helt vissna ut heller tycker jag, de klarar sig nog.
    /Ha det gott, Maja

    SvaraRadera